2014. július 13., vasárnap


53. Kritika: Képzeld el a világot


A blog megtekintéséért: Katt

Kinézet 
Kezdeném a fejléccel, ami elsőre nagyon megfogott. Aztán kicsit jobban is megnéztem és rájöttem, hogy vannak benne apró hibák. A két levél között van egy üres helynek tűnő rész, mivel annyira ki van halványítva a png. A  gif az nagyon tetszik, de egy egyszerű művelettel PhotoScape-pel meg lehetett volna oldani, hogy ne 'akadozzon' .Nem tudom kinek az elképzelése volt a fejléc [ne értsed félre, tetszik]de nem adja annyira vissza a történeted alapját. Mivel látom, hogy az egész design rendelt, nem boncolgatom tovább.
Az elrendezés nem rossz, színben passzol, és fontossági sorrendben sincs hiba, bár én kicserélnél chat-et a rendszeres feliratkozókkal.
10/9.5


Helyesírás
Egy-egy mondatban használhatnál vesszőket, mint pl. a rövid leírásnál is. 'Hat tinédzser, kik egy fogadásból költöztek ki, egy tanyára, három évre.' Ügyelj arra, hogy a megfelelő szavakat használd, mert ha akár egy betűt is lehagysz, már mást jelent: ’Vajon sikerül nekik, hogy gond nélkül túlélje a tanya azt a három évet?’
Párbeszédeknél figyelj, hogy a mondatvége írás és a gondolatjel között is kell egy space. ’Dina kérlek, engedd ki a lovakat. – hangzott…’ Az esetleges gondolatváltozásra is ügyelj, nehogy ott maradjon valami az előző gondolataidból ’feltápászkodtam a fűből m és elindultam’. Oh, és a neveknél is figyelj, mert egyszer Dallast írtál egyszer, pedig Dallaszt.
10/8

Történet
Mivel egyelőre csak a Prológus, és az első rész van fenn, külön véleményezem mindkettőt.
Prológus

Örülök, hogy leírással kezdted, és annak is, hogy nem úgy ’Szia! Az én nevem ez meg ez, barátaim így hívnak, ennyi idős vagyok, átlagos vagyok blablabla…’ Nem rossz ötlet egy részt előrevetíteni a történetedből, viszont szerintem lehetett volna egy kicsit hosszabb, és valami nagyobb történés is játszódhatott volna le, ami megfogja az olvasót.
1. Fejezet

Szerintem sokkal jobb, ha a számokat is betűvel írod ki. Azért ez a történetsorozat kicsit meredek volt, mindenki igent mondott, nincsenek akadékoskodó szülők/rokonok, végül is minden szülő/rokon elengedi csak úgy három évre a gyerekét egy tanyára. Viszont nem rossz gondolatsor, hogy a főszereplő beleszeretett a legjobb barátjába (akinek van barátnője). És a rész végén az is a sorok között olvasható, hogy Dina nem jön ki jól az anyjával (vagy csak én értem félre?)
10/8
Összességében a történet nem rossz, talán publikálás előtt nézd át meg egyszer-kétszer, és ne kapkodd el, hisz ne feledd! Először mindig magadnak írsz, nem az olvasónak! Nem kell időre írni, és az elvárásoknak sem megfelelni.
Az ötlet egyedi, érdekes, és ha ügyesen haladsz tovább, népszerűvé válik!
30/25.5

Nem állt szándékomban megsérteni sem az írót, sem az olvasót, csak elmondtam az én véleményemet!



Miss D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése