2013. augusztus 6., kedd

13. Kritika: Vézna Szerelem

A blog megtekintéséhez katt.


Kinézet: Első ránézésre nagyon tetszik a kinézet, jó ez a szürke szín, egyszerű, mégis sokatmondó. Viszont közelebbről vizsgálva van pár zavaró tényező, mint például a videó. Valahogy nem illik a szürke színekhez a youtube-os szín. A másik, ami nem igazán tetszik az a fejlécen levő betűstílus és annak a színe, mivel kissé olvashatatlan. Elég sokat kínlódtam vele, míg ki tudtam böngészni, mi van oda írva. Pontosabban erre a részre gondoltam: “Létezik-e barátság férfi és nő között?.” Azt tudnám tanácsolni, hogy az írd valami más betűtípussal, esetleg tegyél rá egy bold-ot, vagy használj erősebb színt, hogy legyen láthatóbb. A szereplőknek csinálhatnál egy külön oldalt, de az így is maradhat a fekete-fehér színük miatt. Az kinézet összességében tetszik, csak ezekre amiket írtam figyelj oda.

10/8


Helyesírás: Ami a legzavaróbb volt számomra a dupla pont használata. Értem én, hogy egyedi írói stílusra vágysz, de azt ne az írásjelek rovására tedd meg, mert ettől elveszti komolyságát a történet. A könyvekben sem hiszem, hogy gyakran találkozol ilyen féle ponttal, ahogy szerintem sehol az irodalomban (ha esetleg van olyan könyv, amiben két pontot tesznek egy helyett a mondtat végére, akkor elnézést, de én ilyennel még nem találkoztam). Továbbá néhány helyen találtam egy pár szóismétlést, amit könnyen kiküszöbölhetsz szinonimák használatával (elég sok van a magyar nyelvben). Ami még hibának számít, hogy minden gondolatjel után pontot raksz, ami felesleges, mert az csak egy gondolatmenet, és nem egy mondat, csupán egy része annak. A fogalmazási módod tetszik, és a szavakat is helyesen írod, ezekre amiket megjegyeztem viszont figyelj.

10/7


Történet: Először is nagyon megörültem annak, hogy egy más típusú fanfiction-nel találom szembe magam, de lehet elhamarkodott volt a boldogságom. Nekem nagyon fura az, hogy egy lányt a 21. században, európai családnál kötelezzék a házasságra, olyan személlyel, akivel ő ezt nem szeretné. Valahogy ez a rész itt nem tetszett, nem tudtam átélni Lena szenvedését, olyan gyorsan történt ez az egész, meg ugye Sebastian hatására, hamar vidám is lett. Egy másik dolog, mikor ott ültek a barátnőjével, aki megunta a várakozást, és elment. Ha már a barátnője, akkor vele kellett volna maradjon akkor is, ha beledöglik az unalomba, vagy ha el is megy, valamit mond, és nem csak úgy lelép. Valamiért a Sebastianos szál nem tetszik. Nekem túl gyors ez az egész, főleg, az hogy beleszól, egy családi vitába. Azért gondolkozzunk kicsit reálisan, mikor két ember vitázik, akik között családi kapcsolat van ,(jelen esetünkben apa-lánya) senki nem avatkozik bele, mivel az ő dolguk, és erőszak sem történt.
A történet ötletessége rendben van, és mivel még nagyon kevés rész van fent, remélem kihozol belőle valami nagyon jót, és izgalmasat. Amit még megjegyeznék, hogy verseny előtt túl sok szabadidejük van a pilótáknak a történetedben, ami nekem elég furának tűnt. Én is figyelemmel követem a Forma 1-et, ezért sem hiszem azt, hogy versenyek előtt ráérnek bármi mással foglalkozni.
A bejegyzésesek túl hosszúak, lehetne őket tagolni. Az sem jó, ha egy bejegyzés rövid, de ha hosszú unalmassá válik, mint amilyen a tied lett Annak ellenére, hogy tetszett a történet valamilyen szinten, mégis vártam már, hogy egy-egy fejezet végére kerüljek.
Még eszembe jutott egy dolog, ami nem igazán tetszik, és ez a cím. A vézna szót inkább emberekre szokták mondani, és kevésbé fogalmakra, de lehet, hogy a későbbiek során majd ki fog derülni, miért is ez lett a cím.
Az idézeteket megszínesítik az egészet, ahogy a zenék is, de jobb lenne, ha saját idézeteket írnál ki, mondjuk a történetből. Elsőnek nagyon tetszett az egész történet, míg el nem jutottam a házasságos részig. Innentől kezdve számomra unalmassá vált a az egész. Viszont úgy érzem, ebből még ki tudsz hozni valamit, mert az alap sztori egészen egyedi.

10/7

Összesen: 30/22



Remélem nem sértődtél meg a kritika miatt. Próbáltam úgy megírni, hogy az építő jellegű is legyen, és hogy pár dologban miként tudnál változtatni. Úgy érzem, hogy van tehetséged az íráshoz, ezért csak bíztatni tudlak, hogy folytasd, viszont  gyakrabban tegyél fel részeket, mert így elvesztheted az olvasóidat.



Xoxo,
          Bell

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése