2014. december 23., kedd

73. Kritika: Jeges Érintés

Szép jó estét mindenkinek!
Mint ahogy az lenni szokott nekem is összejött rengeteg dolog, így szünet előtt. Bár, mint láthattátok posztoltam, de elárulom; egyetlen egy csendes szombatomon hoztam őket össze, hogy majd tudjatok frisseket olvasni.
Nos, miután megnéztem egy - SZERINTEM - elcseszett adaptációt [szégyeld magad Wes Ball], úgy döntöttem, hogy nem nézek meg még egy filmet, hanem neki állok a kritika írásnak :).

Blog megnyitásáért KATT 

Kinézet.
Nos, mint feltüntetted, a design nem saját, annyira nem fogok kötözködni, hisz a.) nem a kinézet a fontos, egy történet szempontjából b.) az alkotó nem fog rögtön változtatni.
Elrendezés szempontjából: az Ismertető tenném legfelülre, aztán az Információkat, a Közleményt, majd a  Chatet, a Menüt, végül pedig a Feliratkozókat. A többi meg, ahogy eddig volt, utána sorrendbe.
A fejléc már elsőre elnyerte a tetszésemet, igaz, nem annyira tükrözni, hogy egy vámpíros, fantasy bloggal van dolgunk, de attól még nagyon is hivogató. Talán a bal oldal egy icipicit üresnek hat, a másik felével ellenben, de ez legyen a legkisebb gond. A felirat valószínűleg a cím [ugye?], sajnos ilyen nyelven nem beszélek - nagyon ötletes.
A háttér szépsége abba rejlik, hogy fokozatos mennek át a színek, és nincsen túlcsicsázva. Ez a lilás-szürkés kombináció nagyszerű megoldás! A betűid is megfelelő méretűek, rendesen lehet olvasni, és nem megy ki az ember szeme,
Talán a szereplőkről nem adnék meg ennyi mindent, hisz az írás lényege, hogy legyen benne leírás, karkaterfejlődés, fokozatosság. Nem kell rögtön már fél történetet leírni külön :).
10/8

Történet
Féltem, hogy ez a történet is valami fanfic beütésű sablon lesz, de megleptél. Nem rögtön úgy indul, hogy "jajjcii a pasim vámpír, milyen bonyolult ez a kettős élet"
Örülök, hogy nem agyonhasznált, elcsépelt neveket használsz [bár nem értem, hogy annyi "ismeretlen" vezetéknév mellett miért kell használni a Live-et?].
Nem csak párbeszéd, hanem leírás is található benne. Látni lehet, hogy foglalkozol a részekkel, nem utólag gyorsan beleírsz pár sort. A történet nincs összecsapva, nem ugrálsz a jelenetek között, szépen ki van dolgozva.
Egyet nem értek [lehet csak túl későn van már nekem], Layice-nek, hogy lehet Jamie a BÁTYJA, ha a szülei kiskorában(?) váltak el. Nem öccsének kellene lennie? oO
Faye Tonkin hmm? Csak nem TSC-t néztél?:))
Picit nekem fura, hogy a féltesója rögtön elhiszi az aurás dolgokat, de pár sorral több vagy kevesebb, és ugyanaz lenne a jelenet vége.
Oké, most már kettőt nem értek: a történet elején az egyetemi felvételis levelet várja, a 6. F-ben pedig még csak harmadikas. Akkor , most hogy is van ez? oO
Nem tudok mást mondani, azt hiszem mindent leírtam amit szerettem volna. Tudom, hogy nem kell bele, de valamiért egy kicsit hiányolom belőle a zene jelenlétét. Senki nem hallgat zenét, nincs benne egy szám se megemlítve [nem kötelező, csak mondtam:)].
10/8.5

Helyesírás.
Hibákat nagyon nem találtam, talán annyi lenne, hogy figyelj a vesszőkre, de ez általános hiba, nálad viszont még ez is nagyon ritkán fordul elő.
"Faye ideadta a jegyzeteit" szerintem az "odaadta"-'val kell írni. [5.F.]
" - lementünk a nappaliba." itt jobban jönne ki a "mentünk le a nappaliba" [6.F.]
10/9

Összesen: 30/25.5

Összeségében ez egy nagfyszerű történet. Nem sablon, rendesen ki van dolgozva, és követhető, a műfajhoz viszonyítva reális történet. Nincs bevezetője, ahogy egy rendesen történetnek kell lenni, úgy indul. Nincs semmi "Szia, XY vagyok, itt lakok, etc" dolog. [Rengetegen itt hibáznak, egyébként]. Arányos a felépítése, nincs benne untató, véget nem érő leírás, és követhetetlen párbeszéd sem.
Aki végre egy normális VÁMPÍROS-FANTASY-t szeretne olvasni, az nyugodtan kattinthat rá!


Miss D.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Lynette!

    Először is szeretném megköszönni, hogy elkészítetted a kritikát. Örülök, hogy szántál rá időt és a véleményed is építő jellegű lett, amiért külön köszönet illet! :) A modulok sorrendjét megváltoztattam - egyedül a Menüt hagytam ugyanott, valamiért számomra úgy megfelelő, ha pont az áttűnéses színű résznél van...... A helyesírási hibákat is kijavítottam, köszönöm, hogy felhívtad rájuk a figyelmemet!
    Eltaláltad. Néztem régebben a TSC-t. A filmbeli keresztnevet ötvöztem a színész vezetéknevével, így jött létre a Faye Tonkin. Ami Jamie-t illeti, jogos az értetlenséged, hiszen a leírtak alapján valóban arra lehet gondolni, hogy az öccse, ráadásul nem magyaráztam meg, miért bátyjának hívja a lány. (Tudniillik az édesapjának Laycie anyukája előtt volt egy futó kalandja, amiből Jamie született, az édesapa azonban nem tudott erről. Mikor kiderült, Laycie már megszületett, néhány éves volt, s végül elváltak a szülők. Laycie édesapja pedig újra beleszeretett Jamie édesanyjába, s azóta ők lettek az új családja.) Remélem érthető.
    Örülök, hogy tetszenek neked a különlegesebb nevek, tény, hogy a Live egyszerűbb, de kellett bele ilyen is, úgy gondoltam. :) Jó érzéssel tölt el, hogy ennyire megfogott a történetem, illetve hogy eredetinek találod és nem tartod sablonosnak. Próbáltam minél eredetibbé formálni a történetet. Érdeklődni szeretnék, hogy a múlt-jelen idők helyén vannak-e, ugyanis korábbi kritikaírók szerint néhány helyen keverem a múlt és jövő időket, és hogy van mit javítanom az igeidőkön. Megtennéd, hogy megírod, te mit gondolsz erről?
    Összességében szerintem egész jó véleménnyel vagy a blogomról, amiért hálás vagyok. Az összesítés a végén tetszett, örülök, hogy szerinted megéri elolvasni a Jeges Érintést. Ami a designt illeti, hamarosan lecserélem, mert - ahogy te is említetted - nem nagyon illik a vámpíros alapvonalhoz.

    Köszönöm még egyszer az építő jellegű kritikát! További szép napot!
    Puszi, Arika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Arika!

      Nincs mit, csak a dolgomat teszem!;) Nyugodtan, hisz a te blogod, végtére azt csinálsz vele, amit te akarsz.
      Gondoltam:D.
      Jamie kérdés: nos, persze gondoltam rá, hogy esetleg volt valami, de így akkor már ketten vagyunk, akik tudják a hátteret, viszont a többi olvasod valószínű, ugyan olyan tudatlanul áll ezelőtt.
      Ha te úgy érzed;).
      Figyeltem az időkre, és nem találtam eltérést.

      Sok sikert a további blogoláshoz!;)
      Miss D. :*

      Törlés