2014. december 6., szombat

#Filmajánló: Az éhezők viadala - A kiválasztott 1. rész

Bonjour! Ma kivételesen nem egy kritikát hoztam – legalábbis nem bogkritikát – hanem egy film ajánlót. Gondolom, senkinek sem kell bemutatnom az Éhezők viadala című könyvet, valamint filmet.
Én még a film megjelenése előtt olvastam a trilógia köteteit, így tudok most hasonlítgatni. És ilyen sem esik meg sokszor, hogy ezt mondom, de ez alkalommal a film jobban tetszett, mint maga a könyv.


A poszt spoiler mentes, hiszen csak egy kis ajánló lesz, szóval aki még nem látta a filmet, az is nyugodtan olvassa J



színes, magyarul beszélő, amerikai kalandfilm, 123 perc, 2014



rendező: Francis Lawrence
író: Suzanne Collins
fontosabb szereplők:

Jennifer Lawrence (Katniss Everdeen)
Josh Hutcherson (Peeta Mellark)
Liam Hemsworth (Gale Hawthorne)


Miután az összeesküvők a 13-as körzetbe menekítették az ellenállás szimbólumává váló Katnisst, találkozik Coin elnökkel és barátaival. Katniss vonakodva bár, de az ellenállás élére áll, hogy megmentsék Peetát és végleg leszámoljanak az elnyomó Snow elnök rezsimjével.



Az első két könyv filmváltozata nem igazán tetszett – hiszen könyvpárti vagyok. Azonban ez mindent felülmúlt – legalábbis számomra. 
A színészek jól lettek megválasztva, élethű ábrázolást kaphattunk. Jennifer alakítása mindig lenyűgözött, de ebben a filmben csak ámultam s bámultam mennyire át tudja adni a helyzet jelentőségét. 
Sokan megbotránkoztak, hogy na ne már, minek a két rész? , de szerintem így sokkal jobb volt, nem kellett a könyv egész tartalmát mindössze két órába sűríteni. Igaz, kicsit a tárcánkba kell majd nyúlnunk, hogy a következőt is megnézzük, de aki igényes filmet akar nézni, annak a
következményekkel is számolnia kell.
Igaz, régebben olvastam a könyvet, de úgy rémlik nem maradtak ki jelenetek, és nagyon semmit sem változtattak meg benne.
A film során sokszor kirázott a hideg, az izgalomtól. Volt, hogy egy résznél – a mozi székben – törökülésbe huppantam, annyira meglepődtem. Sőt, mivel barátokkal voltam, megesett, hogy egy-két perc erejéig szorítottam a kezüket.
Nagyon mást nem tudok mondani, jelenleg kedvenc filmjeim közé sorolom, és egészen biztos, hogy ott fogok ülni a nézők sorában, amint megjelenik a második rész
- clarissa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése