2014. augusztus 29., péntek


61. Kritika: Chain Reaction/ Prince of Darkness

Mondtam már, hogy utál a blogger, mert bizony ez az igazság? Nem először játssza el velem, hogy kitöröl egy egész bejegyzést a megírtak közül, szóval már meg sem lepődöm... de most- szomorú számokat hallgatva, nutellás gofrit zabálva, újra megírva a részt- jelentkezem. És lenne egy kérésem nektek címezve... illetve inkább kettő.
1. Ha kritikát kértek (és meg is kapjátok) legyetek, oly bájosak és jelezzetek vissza a bejegyzés alatt. Ha már mi dolgoztunk vele, akkor ti is vegyétek a fáradtságot és olvassátok el és legalább, annyit vessetek oda, hogy "Kösz, de én nem így látom.." vagy valami.
2. Megkönnyítenétek a dolgunkat, hogy ha a kéréseitekhez, azt is odabiggyesztenétek, hogy kitől kéritek. Mert aranyos, hogy ránk bízzátok a szétosztást és annak adjuk, aki legjobban ráér, de egy néven megspórolna egy csomó időt. És lehet hamarabb elkészülnének a rendelések.



A blog megtekintéséért katt.

Kinézet:
Nekem nem tetszik a fejléc. Olyan mintha néhány png-t egymásra dobáltál volna és ennyi. A design összességében jó. A színek passzolnak és nincsen zavaró betűtípus ám most jön az a bizonyos de. Szóval szép- szép, DE én a Chain Reactiont szinte végig mobilon olvastam és annyira beleolvadtak a betűk a háttérbe, hogy a sok hunyorítástól megfájdult a fejem is és a szemeim is. Ja és sorkizártra kéne tenni a szöveget.
10/ 6

Helyesírás:
Nem tudom, hogy az írásmódod fejlődik a második történet során, mert annyira össze voltam zavarodva, hogy nem tudtam a hibákra figyelni és lusta vagyok újra, szöszmötölve végigolvasni.
A helyesírásod jó lenne... ha nem lenne benne ennyi elgépelés, szóismétlés, borzalmasan fájdalmas hiba (pl.: szemhélya) és rossz szóhasználat.
Például az első pár fejezetben, mintha minden második mondatban benne lett volna a nevelő szülő/ anya/ apa és a kakaó. Sokszor láttam, hogy két hasonlóan kinéző, de teljesen mást jelentő szó között vacilláltál és… rosszul döntöttél. Többször is volt olyan, hogy azt írtad „…nyammogta ajkaimra” vagy valami ilyesmi, de ha jól érzem itt inkább motyogta kéne. És van sok ehhez hasonló eset is, ha nem gáz, inkább nem részletezném. És ugye tudod, hogy nem a bariton az egyetlen hangszín. A férfiaknál van még a tenor és a basszus. A nőknél pedig van szoprán, mezzo és alt. (ezt tökéletesen tudom, mert énekkaros vagyok) Csak semmi bariton.
Tehát nem rossz a helyesírásod, de az ilyen hibák nagyon zavaróak tudnak lenni.
10/5

Történet: 
(A pontok kb. - a fejezetek száma alapján- arányosan van elosztva.)
Chain Reaction:
Maga az alapötlet, hogy nincs One Direction és a szereplők nem egyidősek, tetszik. Harry és Zayn gimnazisták, Louis meg Liam pedig családapák, viszont mérges vagyok rád, amiért a cuki ír manónak sörhasat növesztettél… vissza a történethez. Maga sztori erősen emlékeztet a gyermeki éveimre, amikor a fűben ültem és egy margaréta szirmait téptem le szép sorjában.
Szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret, szeret, nem szeret és végül mégiscsak szeret. (Ugye harmincszor írtam le, mert ennyi fejezet volt?) A történet elején még aranyosnak tűnt ez, az őrlődés, hogy nem illünk össze, mert nem egy "kasztba" tartozunk. De úgy a tizenöt- huszadik fejezet környékén kezdtem el, azt érezni, hogy bemászok az internet világába, megkeresem Sophiet és addig verem az icipici fejét a falba, amíg fel nem fogja, hogy Harry szereti. Nem először van olyan, hogy éppen a főszereplő a legunszimpatikusabb egy történetben, de komolyan késztetést éreztem arra, hogy lekeverjek párat a csajnak, majd lelépjek sütit zabálni. A másik, ami zavart, hogy szinte mindenki rokonságban van mindenkivel… kicsit Végzet Ereklyéi érzést kelt bennem. De ott igazából nem voltak ilyen szoros családi szálak.
A másik történethez nagyobb reményeket fűzök.
7/ 4

Prince of Darkness:
A történet elején semmit sem értettem és teljesen össze voltam zavarodva. Igazából még most sem tiszta sok dolog, de igazán ígéretes történet. A sötétséggel kapcsolatos mindenféle homályos izékkel igen csekély a tudásom. De sötétség nélkül mit emésztene fel a fény, hol bújnának meg a démonok, amikre az összes (szívemcsücske) árnyvadász és a Winchester testvérek vadásznak.
Sőt vannak jó poénok is, amikkel sikerült mosolyt csalnod az arcomra. Pl.:
"A transzba eséseid formáin, orgazmusa lenne az oktatónak…"
Nolenának vannak hülye dolgai és pillanatai, ami talán azért van, mert bekattant neki valami és, ezért minden szívéhez közelálló ember fejéhez sértéseket vág. Harryről csak mondj, annyit, hogy nem vámpír hanem valami sokkal királyabb lény. (Nyáron elvesztettem a számomra egyetlen kedves vámpírt, szóval ha valahol másik életben van, kiakadok.)
Oh és még valami! Nem vezetünk alkohol fogyasztás után. Bármilyen kis mértékű és alacsony alkoholtartalmú is az ital, VAGY VEZETÜNK VAGY ISZUNK!
3/ 2

Összesen: 30/ 17

Sajnálom, ha esetleg bármivel is megbántottalak. Nem állt szándékomban, mert- bármilyen furcsán hangzik- nekem is van szívem. Szóval csak az észrevételeimet próbáltam leírni egy építő kritika keretein belül.
xoxo,
Réka

4 megjegyzés:

  1. Ne haragudj de én nem értek egyet..Most nem azt mondom,hogy nem lehet más a véleményed mint nekem..És nem foglak leszólni,mert tisztellek,hogy ezt nyíltan leírtad.Szóval.

    Személy szerint nekem is "furcsa" a Chain Reaction,Fogalmam sincs,hogy miért de nekem ez a történet nem tetszett annyira mint a mostani.
    És imádom a fantasy könyveket,blogokat...(:D)
    Jó magam,könyvet írok,és néha velem is előfordul a gépelési hiba.
    De emberek vagyunk,megesik.
    De ha nekem tetszik egy történet,az az blog,akkor sokszor észre sem veszem,mert csak szelem át a sorokat,és képes vagyok beleélni magam.. :)
    Ez az én véleményem.
    Ha megbántottalak,akkor bocsánat,de ennél finomabban nem tudtam fogalmazni.
    Szép napot Réka.:) xoxo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lakatos Bianka,
      kétszer is elolvastam a kommentedet, de nem értettem, hogy miben nem értesz velem egyet...?
      Vagy az volt a baj, hogy nem magasztaltam az egekig a történetet vagy valamit tényleg kifogásolhatónak találtál?
      xoxo, Réka

      Törlés
  2. Kedves Réka!
    A blogspot nem kedvel engem!!!!! Negyedjére kezdek neki ennek :)
    Nem tudom mit kellene mondani ilyenkor.. de köszönöm a kritikát a történeteimről.
    Ez életem első olyan kritikája ahol nem ócsárolnak, mert béna vagyok "nincs tehetséged az íráshoz, béna vagy" meg "tuti lopod azt amit írsz!" blablabla...
    Pozitív, bátorításként, tanácsként fogom fel a kritikádat. Mint egy építőkocka. Tudom, hogy van mit fejlődnöm (főleg helyesírásilag), de azt hiszem mindenki a hibáimból tanul.

    VálaszTörlés
  3. A kérdésedre válaszolva... Harry nem vámpír :) Nem hinném, hogy menne az, hogy vámpíros történetet írjak. Ha azt írnék akkor már rögtön egy kedvenc vámpír alakot mintáznék, vagy hasonlítanám hozzá a főhősömet.

    VálaszTörlés