2014. augusztus 1., péntek



Könyvajánló #Magyar

Üdvözlet minden Honest olvasónak és idetévedtnek! 
Gondoltam most, hogy befejeztem egy nagyszerű könyvet, hozok is róla egy kritikát!

Kiss Angéla – LONDON csak oda

„Gondoltál már arra, hogy egy szép napon magad mögött hagyd az addigi életed, és körülnézz a nagyvilágban?
Én igen.
Hogy retúrjeggyel utazom-e?
Nem.
Hogy vár-e valaki a reptéren?
Nem.
Hogy egyáltalán beszélem-e a nyelvet?
Egyáltalán nem.
Hogy akkor mégis miért ülök ezen a London felé tartó gépen?
Miért ne?

Új szinglihős született.

Miss Kiss, a magyar „angolkisasszony” intenzív és életigenlő, érzékeny és kalandos, jó humorral megírt londoni útikalauza érdekes, tanulságos, szórakoztató képet nyújt a külfölkdi beilleszkedés és munkavállalás megannyi buktatójáról, a találás gyötrelmeiről és örömeiről – kezdőknek, újrakezdőknek, haladóknak egyaránt.”

A könyvet az egyik barátnőm – nevezzük Ninának - adta kölcsön, mert ő tudja, hogy szeretem Angliát/Londont/olvasást/írást. Lévén, hogy szünet alatt álló blogom nagyrészt Londonban játszódik, Nina azt mondta, hogy ne útikönyvekből és netről legyen háttérmunkám, inkább olvassam el ezt a könyvet.

Mint azt látjátok, az írónő magyar, ami eddig nálam igen ritkán párosult jól megírt könyvvel. Viszont most sikerült kifognom egy ilyen ritkaságot!

Röviden a történetről                                                       [SPOILERT TARTALMAZHAT!]
 Az egész sztori úgy indul, hogy Angéla elkeseredettségében megfogadja az egyik újság ”inspiráló” cikkét, és változtat az életén. Nem apró dolgokon, mint másik osztályra megy a munkahelyén, vagy törzshelyet vált, hanem felmond, és one way ticket-et vesz Németországba, ahol öccse van kiküldetésen. Nem sokkal később barátnője értesíti, hogy nem mennek utána Németországba, hanem egyenesen Londonba utaznak. Rövid mérlegelés után Angéla – úgy, hogy még a nyelvet sem beszéli – elutazik Londonba.
 Bár már a könyv első fejezete cselekvésben gazdag, a java csak ezután jön. A történet állandóan pörög, nincs megállás – hisz ez London. Kalandos és izgalmas úton jut el semminek mondható angoltudásával Angéla az első kávéjához, interjúihoz, állásához. Nem csak a történet nem ismeri stopot, de a főhősnő sem! Nem adja fel, próbálkozik, és elszántságával nagyon sok mindent elér! De eközben nem a víz felett maradásról van csak szó, hanem minden másról is, ami egy nővel megtörténhet a nagyvárosban. Munkahelyi problémák, új ismerősök, férfiak. Angéla nehéz eset – mondjuk melyik nő nem az?
 Személy szerint nekem a könyv nagyon tetszett, egyik napról a másikra [szó szerint] azt vettem észre, hogy egyre jobban fogynak a lapok, és még csak most kezdtem olvasni. Néhány helyen szívesen ott lettem volna Miss Kiss mellett, és megmondtam volna neki a magamét, de a történet így volt kerek. A vége felé úgy voltam a könyvvel, hogyha nem jön össze egy bizonyos dolog a történet végére, akkor felgyújtom a könyvet, és többet magyar szerzőtől nem olvasok. [Bár pillanatnyi düh volt, Nina könyvét azért mégse kellene felgyújtani:D]

10/10 

Miss D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése