2014. április 28., hétfő

#Fejléckészítés egyszerűen PhotoScape-el

Sziasztok! Szeretnék bemutatni egy egyszerű módot a fejléckészítésre. Én nagyon sokáig csak PhotoScape-el szerkesztettem, csak mostanában tértem át a PhotoShopra. Lépésről lépésre leírom, hogyan lehet egyszerűen fejlécet csinálni, és ezeket képekkel illusztrálom.

1. lépés: Megnyitjuk a PhotoScapet és rákattintunk az Editorra (akinek magyarul van az is tudja követni a lépéseket, mert mindent kijelölök).

2. lépés: Kiválasztjuk azt a mappát, amelyből a fejléc alapját szeretnénk megnyitni. Ezután kiválasztjuk a nekünk tetsző képet, majd beállítjuk a méretet, hogy mekkora legyen is a fejléc (én 950x350-et választottam most, de ez bármennyi lehet).


3. lépés: Rákattintunk az Object fülre, ott a kis kép ikonra, azon belül, photo, és ott kiválasztjuk azokat a képeket, amiket szeretnénk a fejlécen látni. Fontos, hogy ezek a képek png-ek legyenek, hogy össze tudjanak olvadni. Én úgy csináltam, hogy Gimp-ben megcsináltam a png-ét, majd összeraktam PhotoScapbe. Ha nem tudtok kivágni, akkor szerintem keresőben is találtok, vagy én is szívesen hozok. Ezeknek a png-nek a lényege, hogy a szélei le legyenek radírozva, volt egy bejegyzésünk, amiben sok ilyen volt, és itt meg is találjátok őket. Fontos még, hogy hasonló színárnyalatú legyen kép, mint a háttér, hogy könnyebben bele tudjon olvadni.

4. lépés: A kép elhelyezése a meglévő alapon. Ezt inkább csak képpel illusztrálnám.




5. lépés: Sorba mindegyik képpel amit a fejlécen szeretnénk látni elvégezzük, majd középen lehet egy személy, vagy ahol gondoljátok, és ahányat akartok, én most így csináltam egy gyerekkel.

6. lépés: Ahhoz hogy kicsit jobban egymásba olvadjanak a képek, én még egyszer rá szoktam tenni az alapot még egyszer, teljesen elhalványítva.



7. lépés: Ha észrevettétek pár kép széle kilóg a képből a nagyítások és elhelyezések miatt, de ezt egy egyszerű mozdulattal el lehet tüntetni, és innentől kezdve a kép eggyé válik, és nem lehet a képeket igazítani benne, csak ha visszalépünk.



8. lépés: Még ezután szerkeszthetjük, ha visszamegyünk a Home-ra, különböző effektek segítségével.





Végül pedig az eredmény:
Ha bármi kérdésetek még lenne, nyugodtan írjátok meg. Remélem tudtam segíteni.

xoxo,
Hallie Sanford

4 megjegyzés:

  1. Sziasztok!! Eltudnátok küldeni a PhotoScape-nek a link-jét ahol ingyen le tudom tölteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Itt egy link, ez azt hiszem a hivatalos oldal: http://www.photoscape.org/ps/main/download.php

      Törlés
  2. Gondom akadt a négyes lépéssel:/ Hogyan tudom rá rakni a képet? Meg van a mappa de nem sikerül:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg kellene sikerüljön, ha a mappákra végig kattintottál, egészen addig, míg el nem jutottál odáig, ahol a kép van, ha kijöttek a képek pedig csak klikk és OK, vagy dupla klikk.

      Törlés