2015. január 1., csütörtök

75. Kritika: Tamed - Megszelidítve

Boldog, ihletekben gazdag, új évet kívánok mindenkinek!
Már meg is érkeztem egy újabb kritikával.


Blog megnyitásáért KATT 

Kinézet.
Nos, nem láttam feltűntetve vagy még túl korán van nekem, hogy a fejléc saját munka lenne-e, vagy rendelt. Azt észrevettem, hogy egyénileg átlalakított kódokat használsz.
Kezdeném is rögtön a modulokkal. Ha már egyszer a kis... modulfejlécbe beleírtad, hogy Chat, meg ilyesmik, akkor nem kell felé írni, ugyanazt. Felesleges. A Mondás után én az Infót tenném, aztán a Fülszöveget, majd Chat -> Oldalak -> Rendszeres feliratkozók -> Facebook -> Megtalálsz -> Verseny.
Az Infónál tagold az adatokat, mert egybefolynak - meg a Mondásnál is.
Ez a barnás-szürkés színvilág elég jól tud azonosulni a farkasos témával. A betűméretekkel, és az olvashatósággal minden rendben.
10/8

Történet
Látom nézed/szereted a Teen Wolfot. Nos, mivel nem fanfictiont írsz, így eléggé sablonnak tűnik elsőre a történeted. Értem én, hogy mindenki képzeletére vannak bízva a szereplők - ami jó is -, de akkor több személyleírás kellene bele. A Banshee, jaguár etc. dologok szintén TW feelingek. A részek hosszú átlag, se nem rövid, se nem hosszú. Úgy nagyjából semmi gond nincs a történettel, ha leszámítjuk a szoros kapcsot a sorozattal. Kicsit jobban ki kellene dolgoznod.
10/7

Helyesírás.
Sok a CSAK és a VOLT szóhasználatod. Használj több összetett mondatot. Így egy kicsit olyan beütése van, mintha egy táviratot olvasnék.
Ugrálsz a múlt és a jelen igeidők között.
Kristálycukor egybe van!
Kiengették helyett kiengedték. - Massage helyett Message. - Utána az egy N-nel van.
Mindenféle egybe van. - Szencségeltem? TS - Valyon az J. - Muszály is J.
Kétdezem, válsz, mizonytalan - figyelj az elütésekre.
 Habár nem is tudtam ki ő, mintha ezer éve ismertem volna. Nem ismertem el, de mindig is szerelmes voltam belé. - Vesszők, vesszők, vesszők! Ha már hosszabb mondatokat fogalmazol meg, ne felejtsd el a vesszőket! Szerintem vegyél fel egy bétát, aki átnézi a részeidet! Nem tudom a pontos korodat és ez nem is fontos, mert nem a kor határozza meg a történetet, de szavak, és toldalékkal való kapcsolódásánál gondok vannak. Valamint tőmondataid, és az összetett mondatokkal való próbálkozásod valahogy nem az igazi. És nem tagolsz semmit, minden egybefolyik.
Keress egy barátnőt, vagy egy másik vállalkozó szellemű bloggerinát, aki publikálás előtt átnézné a részeidet, és kijavítaná a hibádat. Javaslom, hogy írd meg mindig Wordbe, mert az automatikusan kijavítja. Olvass többet, az jót tesz a választékos szóhasználatnak, és egy kicsit a helyesírásnak is!
10/6

Összesen: 30/21

Remélem nem bántottalak meg semmivel, nem állt szándékomban!


Miss D.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Lynette!
    Igazából mindennel egyet értek! Igen a helyesírásom nem az igazi. A fejlécet én készítettem. Mindenképp megfogadom a tanácsaidat. A mitológiának megpróbálok jobban utána nézni és érdekesebb lényeket találni. Köszönöm tanácsaidat! Igazán építő kritika volt!
    Üdv.: Jetta P.

    U.i.: 3 hónap után találtam egy új könyvet, elég régen olvastam utóljára :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jetta!
      Minél többet kutatsz, keresel, annál több dolgot fogsz találni, amire mások nem szánnak időt, így lesz neked egyedi történeted! ;)
      Hajrá!;)

      Törlés
  2. Az meg szeretném kérdezni: hogyan kell a modul címét eltüntetni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sablon személyre szabásánál tedd átlátszóra a modul címeket.

      Törlés