2014. október 24., péntek

63. Kritika: Angel High

Heyho^^
Mint azt ti is látjátok, az iskolakezdés miatt egy kicsit elmaradtunk a rendelésekkel, de most őszi szünetben megpróbálunk visszazökkeni a "régi" kerékvágásba, és utolérni magunkat :).
Tudjuk mit vállaltunk, de néha szerintem mindenki úgy van a dolgokkal, hogy csessze meg minden, és mindenki, elmentem aludni!

Rég hoztam már bejegyzést, így indítanék is a legfrissebb kritka kéréssel!

Blog megnyitásáért KATT

Kinézet[Bár nagyra meresztett szemekkel, de] látom te magad szerkesztetetted a design-t. Ez mind szép és jó, de a legelső amibe nagyon muszáj belekötnöm, az a jobb menüsor szemkisütő fehér betűszíne. Szépen kérlek [könyörgök] ezen változtass. Valami fakó/halvány kékre, Az oldalak halványkék színén is erősítenék egy kicsit. Ezek alá, én inkább a chat-et tenném, aztán a feliratkozókat. Szerintem egyszerűbb, ha az oldalakhoz beteszel egy Részek menüpontot is, mint az Archívumot kirakni, de ez a te döntésed. A látogatottság számláló szerintem totál felesleges, aki az alapján választ blogot, hogy látja, hányan nézték, az vessen magára. Nem minden a nézettség, de szintén: ha neked úgy tetszik. Blogok jó helyen van, de annak is változtass a színén!
Fejléc - Első ránézésre egyszerű, de nagyszerű. Aztán jobban megnézve... A lány pixeles, és nyújtott. A bal oldalán lévő élénk, világoskék lepke kissé torz hatást ad az egésznek. A lányhoz képest túl éles a png. Bal alsó sarokban az a virágos png sem rossz, de rajta olyanok azok a fehér valamik, mint amikor meghúzza valaki a kocsitok oldalát. Az alul lévő virágok egy kicsit műnek tűnnek, annak ellére, hogy ez szerintem természetes látszatot akart kelteni.
Történet része - itt is változtass a betűszínen, mert az is lehet, hogy valaki ettől kap epilepsziás rohamot, vagy muszáj lesz szemüveget csináltatnia - esetleg kiesik a szeme a koncentrálástól.
Nem tudom pontosan, hogy ez melyik alponthoz tartozik, de én most ide sorolom: NINCS olyan, hogy 0.0 fejezet! Prológusnak hívják, nincs más elnevezés.
10/7

Történet
Elvileg ez angyalokról és misztikus dolgokról fog szólni. A Prológus nem utal erre - de nem is mondom, hogy kell. Viszont hiányolok, hogy rövid bemutatót - figyelemfelkeltő leírást/bevezetést. [Tudod, mint a könyvek hátulján lévő szöveg]. A történet nem indul rosszul, bár van egy kis Alice in Wonderland beütése. Ezt félretéve, sem tudom azt mondani, hogy misztikus, hisz egy rókakölyök vezeti a tizenhat éves lányt. Komolyan, nem tudom, te hány éves vagy [nem sértésként] de ha tizenhat vagy/lennél, miután megtudod, hogy örökbefogadtak, minden szó nélkül lelépnél csak úgy [megjegyzem, hirtelen ugrás a történetben, cselekvésre vonatkozólag] egy parkba, majd követnél egy rókát? Egyáltalán mióta vannak rókák a parkokban? Na, de kanyarodjunk vissza oda, hogy ennek misztikum az alapja, így belefér még egy La Fountaine részlet is.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy valahogy megszállt az ihlet, vagy egy továbbgondolás alapján jött ez az Angel High, de teljesen összecsapott. Sehol egy leírás, ha van is, az olyan, mintha épp eszedbe jutott volna, hogy az is kell. Nem kérek én Jókai-féle tájleírást, de könyörgöm, ha már a képzeletedben nincs meg az amit, papírra akarsz vetni, akkor arra vedd a fáradságot, hogy az előtted lévő képről írsz egy leírást.
10/6.5

Helyesírás
Anya átölelt és vigasztalni kezdet valahogy könnyebb lett , habár még mindig fájt
.
Helyesen: Anya átölelt, és vigasztalni kezdett. Valahogy könnyebb lett, habár még mindig fájt.
Ami, amikor, de, hogy előtt mindig vessző van. A számokat írd ki betűvel, ne rövidíts. Összetett mondatoknál, ne hagyd el a vesszőket. Ne egy mondatba sűríts olyan sok mindent! Vedd kettő vagy akár három részre, nem kellenek olyan, többsoros mondatok, aminek, ha a végére érsz, már elfelejted, mivel kezdődött.
- Tudod amikor rátaláltak és bevittek a kórházba azt mondták , hogy a csillagos eget bámultad és nem sírtál .Helyesen: - Tudod, amikor rád találtak, és bevittek a kórházba, azt mondták, hogy a csillagos eget bámultad, és nem sírtál.  - de akár ketté is szedheted a mondatot, hisz nyelvtanilag két és nem helyes.
Folyamatosan tekertem , hogy ne lássák , hogy sírtam nem szerettem érzékenynek mutatkozni Helyesen: Folyamatosan tekertem, hogy ne lássák, sírtam. Nem szerettem érzékenynek mutatkozni.
ÉS-sel nem kezdünk mondatot. A mondatévgi írásjel és a mondat utolsó szava között nem kell szóköz. A következő mondat és az írásjel között kell.
Ne ugrálj az igeidők között. Írj inkább múltban, mint vegyesbe.
Jelzők használata gyér, folyamatosan ismétled:"kis róka". Simán írhatnád, hogy rókakölyök, róka, kis vörös vagy valami más szinonímát.
Állítsd át balra igazítra, szerintem úgy szebb az összhatás.
Nem tudom, hogy gondjaid vannak-e a helyesírással, vagy a türelemmel és a precíz, pontos írással, de ha nem akarod, hogy ezek miatt szóljanak le, keress egy lektort, vagy egy barátnőt, aki komolyan átnézi publikálás előtt az írásod.
10/5
Összesen: 30/18.5

Remélem nem bántottalak meg semmivel, de nem szeretek kertelni, és fényezni azt ami nem nyeri el a tetszésem. Amit leírtam, vedd építő kritikának, de ha nem értesz velem egyet, nem kell megfogadnod, ez csak az én véleményem.
Miss D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése