2015. július 12., vasárnap

Kritika - A végzet ajándéka

Hey!
Meg is érkeztem a tegnap ígért kritikával!


Blog megnyitásáért KATT 

Kinézet.
Nos. Örömmel vettem észre, hogy a design saját. Minden elismerésem a tiéd design téren, ugyanis sikerült mindent úgy beállítanod, hogy passzoljanak. Komolyan, semmit nem találtam ami elütött volna. Talán egy icipicit nagyobb teret adtam volna a szövegnek, de így is jó!
Elrendezést nézve, én a statisztikát leraknám az aljára, hisz nem azért kell valakinek maradnia a blogon, mert látja, hogy sokan olvasták. A chatet beraknám az archívum alá, és a cseréket is lejjebb tolnám.
Azt hiszem kinézetről ennyi elég, is, hisz más kivetni valót nem találtam!
10/9

Történet
A trailer tetszett, bár elsőre egy kicsit sablonnak tűnt, amolyan egyszerű nyári, strandsztorinak (új hely, megismerkednek, barátok, szerelem).
A szereplők sablonosak [Ariana, Luke, Perrie, etc]
Prológus: nem akarok kötözködni, de Forks Washingtontól kb 365km-re(225 mérföld/6 óra) van, miért nem inkább Portlandet, vagy Seattle-t írtad? És egy egyedülálló anya, hogy tud Londonból (Európa, Egyesült Királyság), egyszem lányával Forksba (Észak-Amerika, U.S.A.) kötlözni?
1. rész: Ha beköltözés másnapján már ment suliba, akkor hogy tudott iskola kezdés előtt két nappal bejelentkezni? Amerikában nem köszönnek úgy, hogy csókolom... A kapcsolatépítés elég elhamarkodott, tekintve, hogy két bekezdéssel később máris úgy beszélnek, mintha öribarik lennének. Egy műszak nyolc (8) órás, azért hívják úgy, ha valaki három műszakba dolgozik, mert 24-ben a 8, háromszor van meg. És a napi munkaóra száma 8 óra. (Műszakok: 6-14ig, 14-22ig, 22-6ig) Magyarul írsz, akkor a magyar címet is írd ki [Végzet ereklyéi].
Fagyökér? Nem inkább "egy fának a gyökerében / egy földből kiálló gyökérben" ?
Oh, illetve annak nem néztél utána, hogy, bár az Egyesült Államokban eltérőek a jogsi határok, Washing DC. az egyetlen olyan állam, ahol 21 éves kortól lehet jogosítványod?
A lövöldözős, fura bácsis részt kicsit nagyon összecsaptad, illetve Luke szemszögét is. Éééés, ha valakin átmegy a golyó az súlyosan vérezni kezd, ha pedig benn marad, akkor azt ki kell venni, és alaposan bekötözni, valamint szorgosan cserélgetni a kötést. Így vagy úgy, egyébként pedig elfertőződik! márciusban tettem elsősegély vizsgát
Ez az Edwardos, vámpíros jelenet kicsitnagyon sokkolt...
A leírásaid nem, hogy pocsékak, de még csak nem is léteznek. Bár a 15. rész felé/környékén már javulófélben látszik.
Engem nem a felismerés csap agyon, hanem ez az összecsapott, hanyag, sablon, és még sorolhatnám történet.
A történet vége egy kicsit kapkodott, amolyan "muszáj happy endet csinálnom" feelingü, jobban kidolgozhattad volna,
Na, ahogy olvastam a történetet, többször is fel akartam adni, és annyiban hagyni talán ezért is késtem ezzel a kritikával, de a történet végére egész szép, növekvő tendeciát mutat a írásképességed, karakter- és történetfejlődésed értéke. Bár még mindig akad nem is egy érdekes szófordulatod, mondatszerkesztésed, azért nem mondhatom, hogy nem fejlődtél.
10/5

Helyesírás.
Az írásjeleket közvetlenül a szó utolsó betűje után kell tenni, nem kell szóköz. Illetve hanyagold a halmazott írásjeleket (pl.: !!! ???) Ügyelj arra, hogy egységes legyen a stílus, hol néhol átváltasz hirtelen hosszabban dőltre. Ajánlanám, hogyha valaki már eltávozott, akkor legalább ne szlengesíts, mert úgy nem jönnek át az igazi érzések [tesóm...meghalt] Tagolhatnál is, mert a leírások egybe folytak. A számokat írd ki betűvel! [Prológus]
Lukeval???:ooo Lukekal / Luke-kal. [írásban jelölt teljes hasonulás - általáns iskola 5.osztály]
Igekötőkkel is látom egy kicsit meggyűlt a bajod - összeszedem, beraktuk. Néhol ugrálsz az igeidőkkel, ez bárkinél megesik.
Melkhasára? :ooo feladomazéletem
Szemembe akadt??? majdnem kiköptem a palacsintám
Avval? nincs több kérdésemHappy and? Sad and? könyörgöm Istenem az "happy end"
A helyesírási, fogalmazási és egyéb hibáidat egy idő után feladatam, hogy kigyűjtsem. Röviden elég annyi, hogy sok van belőle, minden részben leglább 8-10.
Az írásjelekre fokozottan figyelj, nem csak a mondatvégiekre, hanem a vesszőkre is! Mivel már befejezett talán mindegy, de azért ajánlanám, hogy legyen egy bétád a továbbiakban, aki posztolás előtt átnézi a részeket, és kijavítja az esetleges - és ilyen irányú hibáidat.
10/5

Összesen: 30/19

Remélem nem bántottalak meg, nem az volt a célom. További jó munkát!



Kisses
A.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése